هرزن یک تولیدکننده درمنزل

 اگربه فکردرآمدزایی درمنزل هستیدودرسرمایه زیادی برای شروع کارندارید،این حرفه پیشنهادمابه شماست.

?ایده ششم:شمع سازی

حرفه شمع سازی بخاطرتنوع کاری که دارد.می تواندمنبع درآمدخوبی باشدبه شرطی که درکارتان خلاقیت داشته باشیدوبتوانیددرمناسبت های مختلف طرح های جدیدبزنیدوبه بازارعرضه کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

باسرمایه ای حدود۵۰تا۸۰ت می توانیدلوازم مورد نیازکارتان راتهیه کنیدودرآمدزایی راشروع کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

?لوازم_موردنیازشمع سازی

✅پارافین : ماده اصلی شمع سازی پارافین است که ماده ایست سفید و نیمه شفاف که از روغن های سنگین نفتی به دست می آید و در شکل های قالبی ، پولکی ، پودری ، کریستالی ، گلی ، مایع ، ژله ای و … در بازار موجود میباشد.

✅اسید استئارین : ماده ای است بی رنگ ، بی بو و بی مزه که در اکثر چربی ها موجود است ؛ کریستال های آن به شکل ورقه ورقه اند که در الکل و اتر داغ حل شده و برای ساختن شمع و صابون به کار میروند ؛ استئارین باعث استقامت شمع شده و موجب میشود شمع دیرتر آب شود ؛ همچنین موجب میوشد که شمع پس از خشک شدن کمی کوچکتر شده به راحتی از قالب خارج شود ؛ در عین حال حلّال خوبی برای رنگ به شمار می رود و باعث شفاف شدن آن میشود ؛ اگر مقدار استئارین بیشتر از حد معمول باشد ، شمع حالت صابونی به خود میگیرد.

✅رنگ : از رنگ مخصوص شمع سازی استفاده میشود که در رنگ های گوناگون وجود دارد ؛ در صورتی که میخواهید شمع را برای سوزاندن تهیه کنید از رنگ به مقدار کم استفاده نمائید زیرا اگر رنگ زیاد موجب میشود شمع خوب نسوزد.

✅قالب : قالب ها انواع و اقسام گوناگونی دارند و جنس آنها اغلب فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای است و بهترین نوع قالب برای شمع سازی قالب های شیشه ای هستند ؛ شمع هایی که توسط قالب های شیشه ای ساخته میشوند صاف ، صیقلی و شفاف هستند به شرطی که با احتیاط با این قالب ها کار کنید ؛ همچنین شما میتوانید از ظروف و لوازمی که در منزل موجود است مانند انوع لیوان ها ، شکلات خوری ها و … به جای قالب استفاده کنید.

✅فتیله : جنس فتیله معمولاً کتان است که در اندازه ها و ضخامت های گوناگون وجود دارد ؛ اندازه فتیله بستگی به قطر شمع دارد و با نازک و یا ضخیم شدن شمع اندازه فتیله نیز تغییر می کند ؛ طریقه آماده کردن فتیله به این ترتیب است که فتیله را 5 دقیقه در پارافین ذوب شده قرار داده سپس فتیله را از ظرف خارج کرده و به صورت صاف روی یک کاغذ روغنی یا یک ظرف مسطح بگذارید تا خشک شود.

 

✅تیغ موکت بری یا چاقوی تیز : برای جدا کردن زائده های شمع و نیز برای برش دادن شمع هایی که بدون قالب تهیه میشوند مثل شمع ماکارونی ، شمع کوبیسم و غیره از تیغ موکت بری یا چاقو استفاده کنید.

✅ظرف مخصوص ذوب کردن شمع : برای ذوب کردن پارافین میتوانید از 2 قابلمه که یکی کوچک تر از دیگری باشد استفاده کنید ؛ به این ترتیب که در قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید سپس قابلمه کوچک را داخل آن بگذارید سپس پارافین را داخل قابلمه کوچک بریزید و قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید سپس صبر کنید تا پارافین ذوب شود ( حرارت غیر مستقیم ).

 ✅ افشانه سیلیکونی : از وسایل مورد نیاز شمع سازی است که باعث میشود شمع به راحتی از قالب جدا شود ، در صورت دسترسی نداشتن به اسپری سیلیکون میتوانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید.

 ✅ چسب کاغذی : از چسب کاغذی برای ثابت نگه داشتن فتیله در ته قالب و پوشاندن درزهای احتمالی قالب استفاده میشود تا پارافین ذوب شده از منافذ قالب بیرون نریزید.

✅براکس : برای نسوز کردن فیتیله از نوعی نمک به نام براکس یا اسید بوریک که نوع خالص تر آن است استفاده می شود.

ابتدا ۱ لیوان آب را جوشانده و برای ۵ متر فیتیله ۱ قاشق غذا خوری براکس را در آب درحال جوش ریخته و فلتیله را در آن قرار میدهیم برای نتیجه بهتر حدود ۱۵ دقیقه فیتیله را در حالت جوش نگه میداریم.سپس فیتیله را خارج و با نمک خوراکی آغشته کرده و بر روی یک تکه کاغذ به صورت صاف نگه داشته تا خشک شود.پس از خشک شدن فیتیله را به پارافین مذاب آغشته کرده پس از گرفتن پارافین اضافه فیتیله آماده میباشد.

✅قلاب یا میله بلند : از قلاب یا میله برای نگه داشتن سر فتیله بر روی قالب استفاده می شود ؛ به این صورت که سر فتیله را به قلاب گره زده و روی قالب میگذاریم.

  ✅عطر شمع : برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند.

 ✅رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

◀️نکاتی در رابطه با شمع سازی

⬅️قبل از این كه پارافین داخل قالب كاملا سرد شود یک گودی اطراف فتیله به وجود می‌آید. این گودی را دوباره با پارافین مذاب پر كنید و بگذارید سرد شود. دقت داشته باشید كه هنگام ذوب كردن پارافین، آب به داخل ظرف نفوذ نكند.

⬅️قالب باید كاملا سالم، خشک و بدون خراش باشد.

⬅️برای سرد كردن پارافین، هیچگاه آن را در فریزر قرار ندهید، چون شمع شما پس از سرد شدن ترک می‌خورد ولی می‌توانید در طبقات پایین یخچال قرار دهید.

⬅️برای این كه كف شمع صاف و یکدست شود، آن را ته یک ظرف داغ بكشید تا كاملا صاف شود.

⬅️ برای اینکه شمع دود نکند مدت زمان کمی نخ‌های فتیله را داخل آب و نمک بگذاریدو سپس از جایی آویزان کنید تا خشک شود. 

⬅️برای اینکه داخل شمع حباب ایجادنشودحتمابازدن ضربه به قالب آن راهواگیری کنید.

 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

?شمع های متنوع برای مناسبت های مختلف تولیدکنید????

◀️نحوه فروش شمع ها

⬅️برای فروش می توانیدهم ازشیوه سنتی (چهره به چهره)استفاده کنید به این نحوه که شمع رابه مغازه خرازی،یاشیرینی سرا،یامغازه هایی که لوازم تولد میفروشندعرضه کنید.که این هابیشترطالب شمع های مناسب جشن عروسی وتولدهستند.

یامی توانیدبرای عیدنوروزومناسب نام هرسال شمع تولیدکنید.این نوع شمع درهمه مغازه هاوخرازی ها طرفداردارد.

به طورمستقیم هم خودتان می توانید باحضور در بازارمحلی شهرشمع هارابفروش برسانید.

یااینکه بااداره اوقاف هماهنگ شویدبرای عرضه شمع به امامزاده هاومساجدوحسینیه ها.(هیئت امنایی مساجدوحسینیه هامراجعه کنید.)

◀️می توانیدمحصولاتتان رابه صورت مجازی هم بفروشید.به این نحوه که یاخودتان کانالی بسازیدومحصولاتتان راعرضه کنیدیادرفروشگاه های مجازی نمونه کارارایه کنید.

باقراردادن طرح تخفیفی مشتری راراضی کنیدتاهم سرمایه تان درجریان باشدوهم به مرورسودتان بیشترشود.

کلام آخر:بنابراین شماباحرفه شمع سازی بخاطر تنوعش می توانیدبرای مناسبت های مختلف،عروسی،تولد،دندانک،نوازدی،اعیاد،سالروزازدواج،ایام عزا و…شمع تولیدکنیدومناسب باهرکدام به بازار هدف عرضه کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

تنظیم شده:توسط طوفان واژه ها

ادامه دارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.