نفوذبه شیوه ای مدرن

همواره یکی ازموضوعات حیاتی وانکارناپذیر درزندگی بشر،جنگ ونبردبوده است.

کشورها،خواسته،یاناخواسته به طوردایم بااین پدیده روبه روخواهندبود.امروزه،جنگ محور حیات اجتماعی انسان معاصراست.نگرانی جوامع پیشرفته چیزی جزبهترجنگیدن و پیشرفته جنگیدن نیست.به طوری که پیشگامی درفن آوری های جنگی مسابقه اصلی آنهاشده است.

⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕

فن‌آوری همیشه جزء مهمی‌از جنگ بوده است. در عصری که تعریف فن‌آوری همان تعریفی است که از فن‌آوری اطلاعات می‌کنند جای تعجب نیست که IT هسته مرکزی شکل‌گیری و تکامل هر جنگی باشد. ارتش‌های دنیا امروزه بر این باورند که “اطلاعات” اصلی‌ترین دستگاه تقویت‌کننده هر جنگی است. اهمیت اطلاعات در جنگ‌ها حتی بیش‌تر از اهمیت سربازان و سلاح‌ها ‌است.???

#جنگ_اطلاعاتی نشانه‌ای از دوران مدرن ماست. دنیای مدرن ما شدیدا وابسته به انواع فن‌آوری‌ها و بخصوص کامپیوتر است. جایی هم که وابستگی وجود داشته باشد، سطح آسیب‌پذیری بالاتر می‌رود. اقتصاد، سیاست، دولت‌ها و ملت‌ها همگی به کامپیوتر و اطلاعات وابسته‌اند. برخی صنایع مثل بانکداری، کارخانجات پیشرفته خودکار و یا صنایع شیمیایی و پتروشیمی‌بدون کامپیوتر و ارتباطات و یا زیرساخت‌های شبکه نمی‌توانند به‌درستی کار کنند و یا حتی از کار خواهند افتاد. درچنین دنیایی فلج کردن، فریب دادن و ازهم گسیختن سازمان‌ها و موسسات از طریق دستکاری و یا انهدام زیرساخت‌های اطلاعاتی آن‌ها را “جنگ اطلاعاتی” می‌گویند.

داخل پرانتزعرض کنم به همین دلیل است که حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)تاکیدبربومی کردن فناوری اینترنت وزیرساخت هادارندتحت عنوان شبکه ملی اطلاعات.(جهت کسب اطلاعات بیشتردرباره این فناوری ومزایای آن متن آنسوی ابرهارامطالعه کنید.)

 درجنگ اطلاعاتی طرف این جنگ می‌تواند یک شخص باشد (مثل خالی کردن حساب بانکی و یا خواندن ایمیل وی) و یا این‌که دولت‌ها و موسسات مهم هک شوند و اطلاعات آن‌ها به‌صورت پنهانی به‌سرقت رود. هم‌چنین تروریسم اطلاعاتی و نیز مقاصد نظامی‌(یعنی استفاده از تمامی‌موارد ذکر شده به‌همراه تکنیک‌های نظامی‌برای رسیدن به اهداف نظامی) از دیگر انواع این جنگ هستند.

 در نوع نظامی‌جنگ اطلاعاتی هم از تکنیک‌های نرم‌افزاری استفاده می‌شود و هم از انواع سخت‌افزاری آن. یک مثال از این گروه را می‌توان بمب‌هایی عنوان کرد که هدف آن‌ها مراکز کامپیوتری و یا دیگر نقاط اطلاعاتی دشمن است. جنگ‌هایی مثل جنگ‌های الکترونیک، که در آن‌ها علم و عمل از کار انداختن رادارهای دشمن به وسیله انفجار یا پارازیت حرف اول را می‌زند، چیزی کمتر از یک “جنگ اطلاعاتی” نظامی‌تخصصی نیست.

⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️

در جنگ‌های اطلاعاتی نیازی به ارتش پرتعداد نیست. درعوض سربازان این جنگ، افرادی هستند که تعداد آن‌ها کمتر از گذشته است اما به اطلاعات آنلاین، که از ماهواره‌ها وحسگرهای میدان جنگ به‌آن‌ها می‌رسد، مجهز هستند.آن‌هامی‌توانند باسرعت نوربه محل‌هایی غیرمنتظره حمله کنند و پیروز شوند. در این جنگ کسی برنده است که بتواند بیشترین اطلاعات را از طرف مقابل کسب کند و آن‌ها را به استثمار بکشد. این درحالی است که میزان کشته‌ها نیز در حداقل خودقراردارد. در واقع نه تحرک و نه حجم، هیچ‌کدام تعیین‌کننده نتیجه جنگ اطلاعاتی نیستند؛ درعوض طرفی برنده است که بیشتر می‌داند.در این جنگ، عملکردهای نظامی‌برطبق قوانین متکی بر اطلاعات هدایت می‌شوند و در آن سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی تخریب می‌شوند.???

⭕فن‌آوری‌های زیادی در این نوع جنگ استفاده می‌شوند. این فن‌آوری‌ها بخصوص در زمینه فرماندهی و کنترل، جمع‌آوری اطلاعات، پردازش و پخش اطلاعات، مکان‌یابی دوست و دشمن، سلاح‌های هوشمند و …. کاربرد دارند.

 ⭕همچنین کورکردن ادوات الکترونیکی نیروی دشمن، پخش پارازیت، اغفال و هجوم سری به اطلاعات و مدارات ارتباطی دشمن از دیگر کاربردهای این فن‌آوری‌هاست.

⭕حمله به شبکه به‌طوری که ظاهرصفحات وب به‌هم بریزد،تبلیغات سیاسی آنلاین برای افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و مسموم کردن هوای جنگ، جمع‌آوری دیتا، ازکارانداختن تجهیزات نظامی‌ کامپیوتری مثل رادارها و نیز حمله به زیرساخت‌های حیاتی دشمن مثل شبکه‌های ارتباطی و سوخت‌رسانی و … در طبقه‌بندی جنگ اطلاعاتی جای می‌گیرند.

☣☣☣☣☣☣☣☣☣

اماتاکتیک های جنگ اطلاعاتی چگونه است؟!! دشمن چطورکشورهدف رازمینگیرمی کند؟!!!

✔تشخیص مسئله

✔تحریف حقایق

✔منحرف کردن اذهان

✔دلسرد کردن مردم

دراین میان می توان ازرژیم غاصب صهیونیست به عنوان یکی ازامنیتی ترین رژیم های دنیانام برد. علی رغم وسعت و جمعیت کم خود، در مقایسه با بسیاری از کشور‌های جهان، امادارای سازمان‌های متعدد اطلاعاتی و امنیتی، است.

از همین رو رژیم صهیونیستی همواره با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی و تروریستی سعی می‌کند با جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از سایر کشور‌ها به‌ خصوص کشور‌های همسایه خودش، با ایجاد نا امنی و تنش در آن کشور‌ها به نوعی به ایجاد حاشیه امن برای ادامه حیات خود مبادرت ورزد. 

یکی از واحد‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که اخیرا بسیار از آن نام برده می‌شود، “واحد ۸۲۰۰” ارتش اسرائیل است. این واحد که در اصل زیر مجموعه امان (سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل) قرار دارد، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، شنود، دفاع سایبری، طراحی نرم‌افزار و جمع آوری اطلاعات از فضای مجازی را بر عهده دارد.

واحد ۸۲۰۰ سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل در حقیقت واحدی است که ماموریت شنود، رمزگشایی از کد‌های رایانه‌ای، جنگ و دفاع سایبری، ساخت انواع بدافزار‌ها و هر آنچه که در حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و یا ضربه زدن به سایر کشور‌ها با استفاده از تجهیزات فنی امکان پذیر است را انجام می‌دهد.

????????????

این یگان حتی در جریان آغاز موج دوم انتفاضه مردم فلسطین نقش بارزی در ارائه اطلاعات مورد نیاز ارتش اسرائیل برای سرکوب مردم و نیرو‌های مقاومت فلسطینی ایفا کرد و در سال‌های بعد و در جریان جنگ‌۳۳ روزه اسرائیل علیه حزب‌الله و در جنگ‌های اسرائیل علیه حماس در نوار غزه نیز از یگان‌های عمده ارائه اطلاعات راکتی حزب الله و حماس به ارتش رژیم صهیونیستی بود.

⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️

اما با آغاز موج انقلاب سایبری در سراسر جهان، بُعد دیگری به فعالیت‌های یگان ۸۲۰۰ افزوده می‌شود. در این برهه این یگان با ورود به فضای جدید تکنولوژی برنامه‌های جدیدی برای جاسوسی و ضربه زدن به سایر کشور‌ها تدوین می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

در تابستان سال ۸۹ تاسیسات اتمی ایران مورد هجوم یک ویروس رایانه‌ای قرار می‌گیرند که به نحوه پیچیده‌ای طراحی شده است. پس از آنکه ایران به خوبی می‌تواند با این تهدید سایبری مقابله کند، متخصصان ایرانی در جریان شکستن رمز‌های این ویروس متوجه می‌شوند که این بدافزار از سوی اسرائیلی‌ها طراحی و وارد تاسیسات اتمی کشور شده است.

?????????

بعد‌ها یکی از افسران امنیتی اسرائیل در سال ۲۰۱۲ با انتشار کتابی به نام جاسوسی علیه آرماگدون، درباره دست داشتن اسرائیل در حمله استاکس نت به تاسیسات اتمی ایران می‌گوید: “این حمله یک کار مشترک از سوی ایالات متحده و اسرائیل بود. در این حمله واحد ۸۲۰۰ نیز به همراه آژانس امنیت ملی امریکا و موساد و سیا حضور داشتند. ایده از اسرائیل بود، اما پردازش آن کار آمریکایی‌ها بود چرا که آمریکا باور داشت از این طریق نمی‌تواند فشار اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران را کاهش دهد. آمریکایی‌ها از این طرح خوشش‌شان آمد چرا که دیدند بدون استفاده از سلاح‌های متعارف نظامی است و کم هزینه‌تر است. آنان باور داشتند که در صورت موفقیت این طرح ریسک آغاز حمله نظامی نیرو‌های آمریکایی علیه ایران کاهش می‌یابد. دولت بوش با این طرح موافقت کرد و دولت اوباما آن را تمدید کرد و روند اجرایش را تسریع بخشید. بخشی از این برنامه توسط واحد ۸۲۰۰ اجرا شد. آن‌ها با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری می‌کردند. اهمیت این موضوع آن بود که برای اولین بار در تاریخ، دو کشور متحد در یک جنگ سایبری تهاجمی با یکدیگر همکاری کردند".

⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️

نیرو‌های واحد ۸۲۰۰ که عمدتا از فارغ التحصیلان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات هستند، در قالب شرکت‌های دانش بنیان اسرائیلی مشغول به فعالیت هستند و یگان ۸۲۰۰ عمدتا ماموریت‌های خود را در پوشش همین شرکت‌ها انجام می‌دهد. همچنین نیرو‌های این یگان پس از پایان خدمت نظامی تجارب خود را در عرصه ایجاد شرکت‌های خصوصی به کار می‌گیرند و از طریق ایجاد این شرکت‌ها نیز خدماتی را به ارتش اسرائیل ارائه می‌دهند.

???????????

⚠️شبکه‌های اجتماعی، عرصه جدید عملیات تروریستی⚠️

با آغاز موج بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا، ورود به فضای شبکه‌های اجتماعی به ماموریت‌های واحد ۸۲۰۰ اضافه می‌شود و این واحد جاسوسی از ایمیل‌ها، فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

به نوشته پایگاه دیفنس نیوز (Defense News) ” اسرائیل از سال ۲۰۰۳ تاکنون هزاران نفر از دانش آموزان دبیرستان‌ها را در یگان ۸۲۰۰ به کار گرفته است؛ کاری که در آن زمان سرو صدای زیادی در مورد دلیل جذب این تعداد نیرو و ماهیت ماموریتی که به آنان داده می‌شود، ایجاد کرد.

با این حال این موضوع همچنان مبهم باقی ماند و رسانه‌های اسرائیلی از کنکاش در این خصوص منع شدند تا اینکه در پایان سال گذشته میلادی اطلاعاتی در مورد این یگان درز کرد.

این اطلاعات حاکی از این بود، کسانی که به یگان ۸۲۰۰ جذب شده اند،برای رواج اندیشه‌های صهیونیستی و نفوذ در جهان عرب و مسموم کردن فرهنگ و تفکرات آنان و نیز ضربه زدن به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و عقیدتی به کار گرفته شده‌اند و در واقع این جمع، یک ارتش سایبری را تشکیل داده‌اند تا در فضای مجازی اهداف خاصی را دنبال کنند.

⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️

هم‌اکنون صد‌ها تن از اعضای این بخش از واحد ۸۲۰۰، در پوشش کاربران فضای مجازی در کشور‌های مختلف جهان، مشغول شایعه پراکنی، ترور شخصیتی رهبران مستقل جهان، ایجاد درگیری‌های مذهبی و سیاسی و… هستند.

در این مسیر، واحد ۸۲۰۰ اسرائیل پا را فراتر نهاده و اقدام به طراحی نرم افزار‌های مبتنی بر تلفن همراه نیز کرده که از جمله شرکت‌هایی که کمک شایانی به ۸۲۰۰ در اجرای این امر کرده است، شرکت موبایلی ویز (Waze) است.

این شرکت که در زمینه طراحی نرم‌افزار‌های کنترل ترافیک فعال است، نرم افزاری با نام ویز را طراحی و تولید کرده است که در کشور ما نیز مورد استفاده برخی از مردم است. این نرم افزار در حقیقت با دریافت اطلاعات مسیر‌ها و راه‌های یک کشور، وضعیت جامع ترافیکی آن کشور در طول شبانه روز را بدست می‌آورد که با استفاده از این اطلاعات می‌تواند در مواقع حساس و بحرانی با هدایت ترافیک به نقطه دلخواه و مختل کردن وضعیت ترافیکی در آن کشور زمینه ایجاد بحران را فراهم کند.

این نرم‌افزار اخیرا دست به اقدام دیگری زده و پا را از فعالیت‌های سابق فراتر نهاده است، تا جایی که مردم را به حضور در تجمعات صنفی در تهران و شهرستان‌ها با ارائه محل و مختصات دقیق تجمع کرده است که قطعا این اقدام با هدف‌گذاری قبلی انجام می‌شود.

???????

⤵️درهم کوبیده شدن یکی از مقر‌های واحد ۸۲۰۰⤵️

باتمام اقدامات امنیتی اسرائیل برای مخفی نگه‌داشتن فعالیت‌های واحد ۸۲۰۰، اما این واحد که از سری‌ترین واحد‌های نظامی و اطلاعاتی ارتش اسرائیل است، از دید مقاومت دور نمانده است. اوایل امسال بود که ارتش رژیم صهیونیستی، مواضع ارتش سوریه در نزدیکی حمص (پایگاه T-۴) را با چند موشک مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی در این پایگاه شد. پس از آن نیز چند مرتبه دیگر نیز برخی پایگاه‌های ارتش سوریه را مورد حملات خود قرار داد.

پس از این حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه، ۲۰ اردیبهشت ماه بود که مواضع ارتش اسرائیل در ارتفاعات جولان اشغالی با ده‌ها فروند راکت هدف قرار گرفت. در جریان این حمله راکتی ۱۰ هدف مهم نظامی مورد اصابت این راکت‌ها قرار گرفتند که از جمله آن‌ها یکی از مقر‌های واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل بود.

این حمله نشان داد که، شلیک کننده این راکت‌ها از اشراف اطلاعاتی بالایی بر مواضع رژیم صهیونیستی حتی در منطقه جولان برخوردار است تا جایی که مختصات دقیق یکی سری‌ترین یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در اختیار داشته و مدت‌ها مشغول رصد فعالیت‌های این یگان بوده است.

????????????

امام خامنه ای(مدظله العالی):دوران بزن دروتمام شده؛این‌جور نیست که شما بگوییدمیزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.??

بیانات در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۹۴/۱۶/۲

????????????

الهی بصیرمان کن تااسیرنگردیم…

#به_قلم_طوفان_واژه_ها

بااقتباس ازمقاله سایت نسیم

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.