مَحرَم اسرار می آید

مُحَرَم هرحرفش یک نشانه است. یک کلمه است، وهزاران حرف نگفته و زخمی که سالهاست التیامی نداشته!!یک کلمه است.امامَحرَم اسراراست.درهر حرفش سری نهفته است.

م :بیانگرمظلومیت است.

ح :نشان ازحَرم وحریم دارد.

ر:بیانگر راضی به رضای خدابودن،قدم اول بندگیست.

م:معنویتی سرشار ازعشق الهی. که در تکه تکه های اجسادشهدا،وآن همه مصایب! تنها زیبایی می بیند.

مُحَرم سری از اسرار حسین بن علی(علیه السلام) درسینه دارد. حسینی که پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)بر گردنش بوسه می زد.و او وبرادرش را سرور جوانان اهل بهشت می خواند. 

به راستی چه چیز حسین(علیه السلام)را به قتلگاه برد؟ چه چیزدستانی را که روزی به قصدبیعت باخاندان رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) بلندشده بود.به مشتی گره کرده حاوی سنگ وکلوخ تبدیل کرد؟!! چه اندیشه ای درکاربود که بعدازچند دهه خاندان رسول الله را خارجی خواندند؟!! 

مُحَرم که می شود،همه جا حرف ازاین است اگر آن موقع مابودیم چنین وچنان نمی شد!! اگرما بودیم امام به قتلگاه نمی رفت!! اگرما بودیم حتما یاریش می کردیم!! 

این نشان از محبت مابه اهل بیت(علیه السلام) خصوصا به سالارشهیدان است.اماحواسمان هست ادعای سنگینی است! آنانکه جلوی امام  حسین(علیه السلام) صف کشیدند.هم ایشان را دوست داشتند. هم به جایگاهشان واقف بودند، امابرسردوراهی که قرار گرفتندیک طرف خط ومعیارامام وطرف دیگر، پول ومقام وشهرت و…بود، لغزیدند!!

ماچگونه عمل خواهیم کرد؟ این روزها که مسلم زمانه برای دعوت مردم به بیعت امام زمانش درمیان مردم است. ما بامسلم چگونه برخوردمی کنیم؟! 

به همت سرسپردگان داخلی ودشمنان خارجی آماج مشکلات برسرمان هوارشده! دراین مدت چه کردیم!!  عده ای همچون زمان امام علی (علیه السلام) آن زمان که درتلاش بودند زمینه صلح بامعاویه رافراهم کنند. مدام می گفتند مردم ازجنگ خسته اند!! نیازبه تجدید قوا داریم!! مردم مشکلات دارند نیازبه رسیدگی داریم!! اگرصلح کنیم تمام مشکلات حل می شود!! وبعداز صلح که معاویه به هیچ کدام ازوعده هایش عمل نکرد باز مدعی شدند!!! و دم ازکفر علی(علیه السلام) زدند!!

امروزهم ماگرفتارهمین جماعتیم. جماعتی که از کربلا درس مذاکره می گیرند.وباآشفته کردن اذهان مردم، ایجاد دودستگی،ایجادانواع حواشی با برهم زدن وضع بازار،یک روز#احتکار روزبعد#اختلاس و… دراوج زمانیکه جوانان غیرتمند این سرزمین درپی طراحی موشک برای حفظ امنیتمان هستند. مردم در تهیه پوشک عاجز می مانند. دغدغه مان را ازموشک به پوشک می رسانند؛تا آخرین حربه های خود را برای زمینه سازی بیعت دوباره بامعاویه زمان فراهم کنند.

مردم بدانید که آنها این بارمی خواهند از درشما واردشوند.شمارا به تنگ بیاورند.تا امام امت رامجبور به صلح کنید. مدام درگوشتان می خوانند که اگرفلان چیز تصویب شود ارز فلان قدر می شود. اگربهمان تصویب شود وضع اقتصادی فلان می شود. همه این ها فریب خورده های معاویه زمانند. آنها به وعده حکومت ری این چنین درمقابل شما صف آرایی کردند. که اگر هوشیار نباشیدو نباشیم همین جماعت کربلایی دیگر رقم خواهندزد.

بیدارباشیم تا کربلایی دیگر تکرارنشود.

بصیرت سیاسی خودرا بالاببریم ودرگیرحواشی های دشمنان نشویم. مردم کوفه درگیر حواشی(ترس از ابن زیادشدند )وفریب سکه ها و وعده های اورا خوردند. وامامی را که خود دعوت کرده بودند با دستان خود به قتلگاه بردند!!!

ازحریم مُحَرم مَحرَم اسرارش شویم تامتوجه شویم چه سری درآن نهفته است.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

#به_قلم_طوفان_واژه_ها

  • 5 stars
    نظر از: آسیه اسکندری
    1397/06/21 @ 12:08:34 ب.ظ

    آسیه اسکندری [عضو] 

    با سلام و عرض تسلیت این ایام . مطلبتون عالی بود . به وبلاگ ما هم سری بزنید خوشحال میشیم.

  • پاسخ از: طوفان واژه ها
    1397/06/21 @ 12:11:34 ب.ظ

    طوفان واژه ها [عضو] 

    سلام خواهرگلم ممنون ازهمراهی تون. عزاداری هاتون مقبول. باعث افتخاره چشم

  • 5 stars
    نظر از: خادم المهدی
    1397/06/19 @ 09:08:55 ق.ظ

    خادم المهدی [عضو] 

    ارباب صدای قدمت می آید.

  • 5 stars
    نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ
    1397/06/18 @ 12:46:18 ب.ظ

    پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

    با سلام و احترام
    مطلب شما در قسمت مطالب منتخب درج گرديد.
    موفق باشيد

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.