موضوع: "ایده های درآمدزا(ویژه بانوان)"

هرزن یک تولیدکننده درمنزل

تولیدی،کوچک خودرا به راه بیندازید.

یکی دیگر ازحرفه های درآمدزاچرم دوزی است که می تونید به راحتی درمنزل کارکنیدوبافروش،محصولاتتان به درآمدبرسید.

?چرم:مهمترین ابزار درحرفه چرم دوزی

اولین و مهم ترین ابزار کار با چرم، خودِ چرم است، که این روزها به صورت طبیعی و مصنوعی در انواع، رنگ ها و نقش های متنوع وجود دارد که برای کار در خانه از دو نوع گاوی و بزی بیشتراستفاده می شود. شما برای کار با چرم طبیعی باید بدانید که به چرمِ گاوی نیاز دارید یا بزی و ازاین بین باید مطمئن باشید چرمِ اشبالت می خواهید یا خیر. 

?نکته:چرم های گاوی از ضخامت بیشتری نسبت به چرم های بزی برخوردار هستند و برای ساخت کیف های بزرگ، چمدان ها، کیف های سامسونت، کفش های زمستانی و مردانه به کاربرده می شوند، و چرم های بزی که ضخامتِ کمتری دارند برای ساخت کیف های کوچک، کیفِ پول، کفش های زنانه ،کفشک های زمستانی، رویه ی مبل، رومیزی، پادری، لباس، کلاه، دستکش و … کاربردِ بهتری دارند. باید توجه داشت آنچه اینجا گفته می شود برای کار با دست مدنظر است، چراکه در چرم دوزی صنعتی با استفاده از ماشین آلات مخصوص انواع چرم را برای هر منظوری آماده می کنند، اما ازآنجاکه در چرم دوزی سنتی فقط از دستانِ هنرمندِ شما استفاده می شود، محدودیت هایی وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نباید نادیده گرفته شود. به چرم های براق اصطلاحاً چرمِ آنالین گفته می شود و به چرم هایی که سطحِ تقریباً جیر مانندی دارند چرمِ اشبالت می گوییم و بنا بر سلیقه ی شما هرکدام این دو نوع قابل استفاده است. 

?لوازم موردنیازدرچرم دوزی?

نوبوک: برای کشیدنِ الگو روی چرم، باید از خودکارهایی به نام “نوبوک” استفاده کنید. این خودکارهای ژله ای که بدونِ بدنه ی پلاستیکی عرضه می شوند، به راحتی نقش موردنظر شمارا رویِ چرم پیاده کرده و به آسانی با ابزاری به نام “کِرِپ” یا پاک کن چرم که از چربیِ حیوانات تهیه می شود قابل حذف و اصلاح هستند. 

??????????

کاتر:برای بریدنِ الگویِ کشیده شده رویِ چرم به “کاتر” و “قیچی مخصوص چرم” احتیاج دارید. قیچی های معمولی لبه ی چرم را از بین برده و برای کار با چرم طبیعی مناسب نیستند. قیچی کار با چرم باید از تیزی کافی برخوردار بوده و کُند نباشد تا چرم را به خوبی برش بزند و از بین نبرد. اگر هم از کاتر برای برشِ چرم استفاده می کنید باید تخته های پلاستیکی یا “تخته ی گوشت” زیر چرمتان باشد، که این وسیله هم در سایزهای مختلف در بازار موجود است

?????????

برای وصل کردنِ تکه های برش خورده ی چرم به “نخِ موم زده” و “سوزن” احتیاج دارید اما قبل از شروعِ دوخت باید مکان های موردنظر برای دوختن را با “خط کش نشانه” به خوبی و در فواصل منظم با استفاده از خودکار نوبوک نشانه گذاری کرده و بعد با “سُمبه” و “مُشته” سوراخ کنید. توجه کنید که “سُمبه"ها در اندازه و طرح های مختلف در بازار موجود است که شما با در نظر گرفتن نوع و مدلِ کارِ خود می توانید از بینِ آن ها انتخاب کنید. “مُشته” بهتر است سطح صاف و وزنِ سنگینی داشته باشد تا در تماس با سُمبه سُر نخورده و به راحتی چرم را سوراخ کند.

?برای سوراخ کردنِ چرم نیز باید تخته گوشت را زیرِ دست خود بگذارید چون نوک سمبه در تماس با هر سطح دیگری کند و خم شده و به مرور از بین می رود.?

?بعد از چرم مهم ترین ابزار، “الگو” است. شما باید الگوی چیزی که می خواهید بسازید را داشته باشید. امروزه الگوهای آماده، کارِ چرم دوزان سنتی را راحت تر کرده است که از فروشگاه های فروشِ ابزار و یراق چرم قابل تهیه است. یاباگشتی دراینترنت می توانید انواع الگو های موردنیازرابیابید.

وسیله ی دیگری که حتماً به آن نیاز دارید چسب است که از انواع و اقسام آن می توانید استفاده کنید. چسبِ مرسومِ مورداستفاده برای کارهای چرمی چسبِ آهن است اما با توجه به نوع کار و سلیقه ی شما می توان از چسب های دیگری مثل چسبِ همه کاره و چسبِ قطره ای نیز استفاده کرد، 

?نکته:دقت کنید که چسب های حرارتی چون بعد از مدتی از کار جدا می شوند برای ساخت وسایل چرمی مناسب نیستند. ?

در زیر می توانید نام وسایل مشخص شده در عکس را مشاهده کنید:

1- چرم آنالین

2- خودکار نوبوک

3- کِرِپ یا پاک کن چرم

4- کاتر

5- قیچی مخصوص چرم

6- تخته گوشت

7- خط کش نشانه

8- سُمبه

9- مشته

10- نخ موم زده

11- سوزن

??????????

تااینجابالوازم موردنیازحرفه چرم دوزی آشناشدید.

این حرفه تنوع بسیاردارد.می توانید انواع کیف دوشی وکوله ومجلسی یاجیبی یاکمربند درست کنید. می توانیددر زمینه انواع زیورآلات چرم یاجاسوئیچی فعالیت کنید.

یااینکه انواع تزیینات منزل از رومیزی،پادری وکوسن چرم بدوزید. یااینکه اگر درزمینه خیاطی توانمندهستید انواع کاپشن وکلاه ودستکش زنانه ومردانه بدوزید.

زیورآلات چرمی???


یکی ازشاخه های حرفه چرم دوزی حکاکی روی چرم هست. که به وسیله ابزار فولادی(شبیه به قلم زنی) روی چرم طرح میندازید.

چندنمونه کار ازاین حرفه ببینید?

کمربندمردانه حکاکی شده

کیف زنانه حکاکی شده


زیبایی هنر زمانی بیشتر جلوه می کند که ریزترین نکات رادرحین کار رعایت کنید. هیچ گاه بی حوصله کار نکنید.این کارباعث می شود نتیجه خوبی نگیرید.

اگرواقعامی خواهید درکارتان موفق شویدهیچگاه ناامیدنشوید. واجازه ندید حرفهای مایوس کننده کسانی که هنری ندارند روی شماذره ای اثربگذارد.

شماهنرمندهستید.ویک انسان هنرمندهمیشه زنده است. چراکه در راستای هنرش تلاش می کندوشما باتلاش وتوکل به درگاه خدا ان شاءالله موفق خواهید بود.

هرزن یک تولیدکننده درمنزل

اگرجزآن دسته ازبانوانی هستیدکه به دوخت ودوز علاقه دارید.به شماحرفه جواهردوزی راپیشنهادمی کنم.

چراکه این حرفه سوای علاقه فوق العاده به دقت بالایی احتیاج دارد. درآمداین حرفه خوب هست.به شرطی که کارتان بی عیب باشد.

⁉️جواهردوزی شامل چه چیزهایی می شود⁉️

✅دوخت انواع نگین، پولک، منجوق، ملیله، سرمه، بلرسان،مروارید، قیطان،سنگ های منظم و ناهماهنگ طبیعی به صورت تزئینی توسط سوزن روی پارچه را جواهر دوزی میگویند.

?لوازم موردنیازدراین حرفه?

◀️سوزن منجوق دوزی:شماره ۱۰تا۱۳هر چه شماره بالاتر رود طول سوزن بلندتر و ظریف تر میگردد.

◀️منجوق های مختلف،

◀️سرمه های تراش و ساده در رنگ های مختلف

◀️بلرسان

◀️نگین های رنگی پلاستیکی یا اتریشی

◀️مهره های فانتزی،  مهره های چوبی

◀️ملیله های مختلف

◀️ مروارید های مختلف در سایز های مختلف

◀️پولک در طرح های مختلف شامل گرد ساده و شیاردار،مربع، فلسی و…(انواع پولک و منجوق)

◀️مهره چوبی

◀️سیم_آینه_انواع تورونوارهای متری

?برای محکم کردن و جلوگیری از گره خوردن نخ از موم عسل استفاده میشود.?

⁉️چه نوع پارچه هایی دراین حرفه کاربرد دارد⁉️

?در جواهر دوزی از انواع پارچه ها میتوان استفاده کرد.برای پارچه های ظریف از دوخت های سبک استفاده کنید.برای پارچه های دیگر به پشت کار لایی زده و کار دوخت را انجام دهید.

?شکل تازه جواهر دوزی که رایج شده  دوخت روی  ارگانزا انجام میشود و در نهایت اطراف ان را برش داده و روی کار اصلی نصب میشود. این نوع دوخت برای لباس و مانتو مجلسی بسیار مناسب ست.?

?لوازم موردنیازجواهردوزی به روایت تصویر?

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

این حرفه کاربردهای زیادی دارد.ازجمله تزیین رومیزی ،انواع لباس مجلسی ومانتوولباس عروس،تزیین کیف ساخت زیورآلات و…

به تصاویرزیردقت کنید???

دوخت سنجاق سینه?

کیف تمام جواهردوزی شده

گردنبندجواهردوزی شده?

شانه سرفلزی?

این حرفه بخاطرظرافت وزیبایی کار،متناسب باآنچه که تولیدمی کنیدبازار کاردارد.

مخصوصااگردرزمینه لباس عروس ولباس مجلسی فعالیت کنیدمی توانیدباتولیدی هاقراردادکاری ببندید ودرمنزل لباس هاراجواهردوزی کنیدودرآمدداشته باشید.

یاانواع زیورآلات رابسازیدوبه خرازی هابفروشید. یافروش اینترنتی داشته باشید.

ادامه دارد.

هرزن یک تولیدکننده درمنزل

#تولیدی_کوچک_خود_را_راه_بندازید

دراین قسمت بایکی دیگه ازحرفه های پردرآمدی که می توانیددرمنزل به راه بندازید؛درخدمتتون هستیم.

ایده هفتم:کچه دوزی

این حرفه بخاطرتنوع بالاوزیبایی که داردجزحرفه های پردرآمدمحسوب می شود.

بعدیادگرفتن این حرفه می تونیدباالیاف کچه درزمینه های مختلف مثل تزیین لباس،تزیین کیف،ساخت زیورآلات،ساخت عروسک،ساخت تابلو و…فعالیت کنید.

به تصاویرزیرجهت ایده گرفتن توجه کنید???

⭕تزیین کیف?

⭕تزیین لباس?

⭕ساخت تابلو?

⭕ساخت جاسوئیچی?

⭕ساخت عروسک?

⭕ساخت زیورآلات بازیپ والیاف?

همانطورکه ازتصاویرپیداست تنوع این کارفوق العاده زیادمی باشد.

↩امابرای شروع کاربه چقدرسرمایه نیازداریم؟⁉️

?سرمایه موردنیازبرای اینکارحدود۱۵۰هزارت هست. آنهم برای اولین باروخریدلوازم مخصوص کاروالیاف. بعدازاین خریدشماهربارنهایت الیاف خریدکنیدوگرنه بقیه وسایل تنهایک بارتهیه می شوند.?

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️

✅لوازم موردنیازکچه دوزی?

⭕اولین ابزار برای کار سوزن مخصوص کچه دوزی است که با سوزن های معمولی متفاوت است و بر روی خود یک سری حفره و برآمدگی هایی دارد که با ایجاد ضربه های مداوم بر روی الیاف پشمی موهری باعث فشرده شدن آن می شود.این سوزن ها بسته به سایز کاری که در دست دارید متفاوت است و دستگاه هایی نیز هستند که از چند سوزن یکجا استفاده شده که برای کارهای بزرگتر استفاده میشود و باعث بالا رفتن سرعت کار میشود که به آنها پانچ می گویند.

?باید توجه شود که سوزن های ظریف برای کارهای ظریف بهتر عمل میکنند.?

⭕دومین وسیله مورد نیاز الیاف های پشمی هستند که در رنگ های متفاوت در بازار موجود و میتوانید از خرازی ها تهیه کنید.

⭕سومین وسیله یک فرچه است که زیر دست قرار میدهیم تا سوزن به راحتی بتواند حرکت رفت و برگشت داشته باشد و هم چنین می توانیم از یک اسفنج فشرده استفاده کنیم.که دقیقاکارهمان فرچه رامی کند.

?برای تزیین و بعضی ازقسمتهای لباس یابدن عروسکها نیز میتوان از پارچه های نمدی استفاده کرد که به راحتی از خرازی ها قابل تهیه هستند.?

✅با فشرده کردن الیاف پشمی نمدی با استفاده از سوزن های مخصوص کچه دوزی می توان عروسک های مینیاتوری زیبا و طرح های اسلیمی و فانتزی زیبایی بر روی لباس و انواع پارچه ایجاد کرد.

?ودرآخربه آب و صابون  احتیاج داریدکه باسوزن کچه برای در هم رفتن الیاف و فشرده سازیشان استفاده می شود.?

?????????

برای فروش به نسبت نوع کارمی توانیدبه صورت حضوری یامجازی بفروشید.

مثلااگردرزمینه تزیین لباس یاکیف فعالیت می کنیدمی توانیدنمونه کارهایتان رابه مغازه هایی که درکارفروش لباس وکیف هستندعرضه کنید.

همچنین می توانیددربازارچه محلی مستقیم به دست مشتری برسانید.اگرشهرمحل سکونت شماجزشهرهای توریستی باشدکه بهترین زمان برای فروش دست سازه هایتان بازارعیدوتابستان است.

درکنارفروش حضوری می توانیددرمحیط مجازی هم به فروش برسانیدازطریق عرضه کردن محصول در  فروشگاه های مجازی یاساخت کانال که درجذب مشتری وفروش موثراست. 

ادامه دارد…

هرزن یک تولیدکننده درمنزل

اگردنبال حرفه ای هستیدکه درتمام فصل هادرآمدزا باشدایده امروز راازدست ندهید.

ایده پنجم:بافتنی(چه قلاب،چه میل،چه ماشینی)

⏪این حرفه برای تمام فصول جای کاردارد.سوای بافت کلاه وشالگردن،دستکش،اشارب،پالتو،ژاکت و…که مخصوص زمستان هستند.

⏪می توانید ازاین حرفه برای بافت انواع رومیزی، روتختی،سرویس آشپزخانه (سرویس جهیزیه عروس) اقدام کنید.یااینکه می توانید به بافت انواع کیف دستی ومجلسی روی بیاورید.

⏪یااینکه مشغول عروسک بافی شوید،که البته عروسک های بافتنی به علت محکم بودن وقابل شستشوبودن فروش خوبی دارند.

⏪همچنین می توانیدانواع زیورآلات بافتنی رادرست کنید.

بنابراین می توان حرفه بافتنی راجزحرفه های پرکاربرد وپردرآمدنامید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

به تصاویرزیرجهت ایده گرفتن توجه کنید???

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

⏪سرمایه لازم برای شروع اگرمبتدی باشید۵۰ت برای خریدنخ وکامواکفایت می کند. 

امااگربه این حرفه مسلط هستید ۱۰۰یا۲۰۰ت سرمایه خریدلوازم کنیدوتمرکزتان رابرای فروش محصول بگذارید. بعدازدیدن بازارفروش ومیزان سفارش می توانیدسرمایه رابه همان میزان افزایش دهید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

 ◀️ بنابراین متناسب باسنجیدن بازارمصرف سرمایه کنیدنه بیشتر؛مخصوصااگرتازه کارباشید.تاشناخته شویدکمی زمان می برد،امابه محض اینکه نمونه کارهایتان دربازاررضایت مشتری رابه همراه داشته باشد.ان شاءالله بازارکسب وکارتان رونق می گیرد.▶️ 

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️

↩اسامی چند نمونه کاموا ساخت ایران :

⭕کاموای نگین

⭕کاموای فدک

⭕کاموای نوماتو

⭕کاموای اکریل تاب

⭕کاموای سوپر کریستال

?جهت خریداینترنتی کامواایرانی?

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

✅لوازم موردنیازبرای بافت

?میل یاقلاب

?کاموا(جهت بافت انواع پالتووکلاه وجوراب و…)

?نخ قیطان یاابریشم(جهت بافت رومیزی وکیف وزیورآلات و..)

?زیپ وآسترولوازم موردنیازکیف مثل بندوقفل و..

?آویزوقفل گوشواره ودستبندجهت ساخت زیورآلات

?چشم وموی عروسکی ازلوازمی هستندکه در عروسک بافی بکارشمامی آیندالبته می توانید مووچشم راهم باکامواببافید.این قسمت به سلیقه خودشمابستگی دارد.

⭕اگربخواهیدلوازم کارتان راازشهرخودتهیه کنید تمامی لوازم راخرازی یاکاموافروشی هادارند.ابزارمربوط به کیف مثل بندو… راازفروشگاه هایی که ابزارچرم می فروشندمی توانیدتهیه کنید.⭕

????????????

⁉️چگونه بفروشید⁉️

نحوه فروش انواع بافت 

اول اینکه می توانیدبه میراث فرهنگی شهرتان مراجعه کنید.بافتنی یکی ازحرفه هایی هست که این ارگان ازآن حمایت می کند.(متناسب هراستان وشهرحرفه های تحت حمایتشان متفاوت است)این حمایت ازچندجهت برای شماراهگشاخواهدبود.اول اینکه طرح حمایت ازتولید کننده های خانگی(بیمه تولیدکننده) دارند.

دوم اینکه تسهیلات مثل وام دراختیارتان قرارمی دهند تاکارتان راوسعت بدهید.

سوم اینکه درنمایشگاه هایی که فصلی درشهرهاو استان های مختلف برگزارمی کنند.غرفه رایگان دراختیارتان میگذارند.(این مطلب راشخصا ازمسئول میراث فرهنگی واحدحمایت ازصنایع دستی شنیدم شماهم تشریف ببریدراهنمایی تان می کنند)

وازدیگرشیوه های فروش محصولات می توان به فروش حضوری یامجازی اشاره کردکه مفصل درپست های قبلی توضیح دادم.

?پست های قبلی(ایده های درآمدزا) راحتمابخواید.?

ادامه دارد…

تنظیم شده توسط:طوفان واژه ها

هرزن یک تولیدکننده درمنزل

#تولیدی_کوچک_خودرا_راه_بیندازید.

ایده چهارم:خیاطی

این حرفه ازتنوع بسیاربالایی برخورداراست.یعنی یک بانوی خیاط اگردراین حرفه مهارت داشته باشدمی توانددرزمینه های مختلف ورودکندوبه درآمدبرسد.مثلا دوخت انواع لباس مردانه،زنانه،بچه گانه،لباس های مجلسی،لباس عروس،دوخت سرویس جهیزیه عروس، دوخت سیسمونی،دوخت کیف ولوازم التحریر و…

که هرکدام خودش به تنهایی می تواندمنبع درآمدی جداباشد.

به طورکلی شمابرای خیاطی به لوازم زیراحتیاج دارید.

?پارچه-قیچی کاغذ و پارچه در انواع مختلف-مداد و پاکن و تراش- خط کش -اشل خیاطی – پیستوله برای رسم منحنی ها-نخ و سوزن – نخ کوک-بشکاف و نخ چین- کاربن مخصوص پارچه- کاغذ الگوی سفید غیر روغنی-سوزن ته گرد یا مرواریدی-چسب کاغذ و نواری-صابون یا مل خیاطی- رولت خیاطی- چرخ خیاطی-متر خیاطی-لایی چسب?

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

◀️سرمایه لازم برای شروع خیاطی:اگرچرخ نداشته باشیدوبخواهیدیک چرخ خوب وکارسازبخریدحدود ۶۰۰الی۷۰۰پول چرخ است.مابقی هم پول ابزاری که دربالاذکرشد.

◀️البته می توانیدبرای شروع کارمدتی چرخ ازبستگان قرض بگیریداگرسرمایه کافی برای خریدنداریدو بعداز مدتی که به درآمدرسیدیدبرای خریدچرخ اقدام کنید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

همانطورکه گفتم حرفه خیاطی فوق العاده متنوع ودرآمدزاست می توانیددرمنزل برای تولیدی هاکار کنید.مثلادوخت های سردوز راقبول کنید.یابامبل فروشی هاقراردادببندید روکش مبل رادرمنزل برایشان چرخ کنید.یاباپرده فروشی هایانصاب پرده قرارداد ببندیدکه پرده هارادرخانه بدوزیدودرآمدداشته باشید.

⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️

همچنین می توانیدبرای خودتان کارکنید.

مثلانمونه کارهای خودرادرفضای مجازی عرضه کنیدو سفارش قبول کنید.(دوخت سرویس جهیزیه عروس، دوخت سیسمونی،دوخت انواع لباس درسایزهای مختلف و…)

↩مشتری کافی است یکبارازشماخریدکندوازکیفیت کارراضی باشد.⤵️

◀️یااینکه ازدوستان وآشنایان سفارش بگیرید.اوایل برای جذب مشتری کمی تخفیف بدهید.

◀️می توانیدبه آموزش وپرورش(یامدیرمدارس) مراجعه کنیدوخودرابه عنوان یک تولیدکننده معرفی کنیدو بخواهیدلباس های فرم بچه های مدرسه ای رابه شماواگذارکنند.

◀️ایام تابستان اگردرمنزل جاداریدکلاس خصوصی برگزار کنیداگرنداریدبه بسیج محل یامسجدمحل مراجعه کنیدوخودرامربی آموزش خیاطی معرفی کنیدو بخواهیددراین ایام برایتان کلاس خصوصی بگذارند. شایددرآمدش خیلی نباشدولی درشناخته شدنتان بین مردم موثر،وباعث رونق کسب وکارتان می شود.

ادامه دارد…

1 2